Vergroten/verkleinen
Cliënt en Cicero zorggroep medewerker

Start Parkstad Zorgwijzer dinsdag 1 mei

28 mei 2018

NIEUW vanaf dinsdag 1 mei: Parkstad Zorgwijzer
Telefonisch informatiepunt voor zorgvragen

  • ‘Ik heb hulp bij het huishouden nodig. Wat kost dit? Waar moet ik zijn?’
  • ‘Voor veel zorg is een indicatie of verwijzing nodig. Hoe kom ik hieraan?’
  • ‘Mijn vader heeft volgens mij dagbesteding nodig. Welke stappen kan ik nu ondernemen?’
  • ‘Ik heb vragen over een PGB. Wat is dat precies? Waar moet ik me dan melden?’
  • ‘Mijn moeder kan niet meer alleen thuis blijven. Welke stappen moet ik voor haar ondernemen?’
  • ‘Is een tijdelijke opname na een operatie mogelijk of als de mantelzorg tijdelijk wegvalt? Zijn daar kosten aan verbonden?’

Herkent u bovenstaande vragen? U bent niet de enige!
Veel (oudere) mensen met een zorgvraag hebben moeite om door de hoeveelheid regels en voorzieningen hun weg te vinden in het huidige zorglandschap. Maar ook mantelzorgers zitten soms met vragen, wanneer ze iets willen regelen voor een naaste. Vaak is onduidelijk waar men met welke vraag terecht kan.
Daarom is vanaf dinsdag 1 mei a.s. het telefonisch informatiepunt Parkstad Zorgwijzer beschikbaar, waarop bellers al hun zorgvragen kunnen stellen:

T 0900 700 70 71 (gebruikelijke belkosten)

Parkstad Zorgwijzer is een initiatief van Cicero Zorggroep, MeanderGroep en Sevagram en is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. De vragen die bij Parkstad Zorgwijzer binnenkomen worden beantwoord door ervaren zorgadviseurs van deze drie organisaties. Zij zijn goed op de hoogte van de huidige wet- en regelgeving en kennen de weg in zorgland als geen ander.
De beller wordt snel geholpen met zijn of haar vraag en eventueel doorverwezen naar de voor hem of haar juiste voorziening.

Parkstad Zorgwijzer is opgericht in het kader van het landelijke experiment 'Persoonsvolgende zorg', dat op haar website aandacht besteedt aan dit bijzondere informatiepunt.